Hızlı Erişim

İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI

Hakkımızda

Genel Bilgiler:

Bakanlar Kurulu’ nun 17 Mart 2006 tarih ve 5467 sayılı Kanunu ile Üniversitemizin kurulmasıyla beraber hizmet vermeye başlayan İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığımız ve Üniversite yönetim örgütü; 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 51. maddesine göre hazırlanan, 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 26. Maddesinde yer alan Komprotörlük Daire Başkanlığı ve 30. maddesinde yer alan Destek Hizmetleri Daire Başkanlıklarının birleşmesi; 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca birleştirilmesiyle İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı kurulmuştur. Bu kararname 13 Ağustos 1984 tarih ve 84/8360 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe girmiş ve 13 Ağustos 1984 tarih ve 18488 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır. 2007 Mali yılı Aralık ayına kadar Ondokuz Mayıs Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı binasında faaliyet gösteren Başkanlığımız, personelimizin geçici görev ve eğitimini tamamlaması üzerine bu tarihten sonra faaliyetlerini Ordu Üniversitesi Rektörlüğü Cumhuriyet Yerleşkesi Rektörlük İdare Binası 2. katında sürdürmeye devam etmektedir. 

Başkanlığımız olarak hizmetlerimizi Satın Alma Şube Müdürlüğü ve İdari İşler Şube Müdürlüğü altında sürdürülmektedir. Bu Şube Müdürlükleri; Üniversitemize bağlı tüm birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda her türlü mal ve hizmet alımlarının 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu; ATM yeri, fotokopi-kırtasiye yeri vb. yerlerin kiralanması ile ilgili ihalelerin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilmesi; yazışmalarının yapılması ve izin gerektiren durumlarda ilgili yerlerden izinlerin alınması işlemlerini; satın alınan ve hibe edilen her türlü malzemenin muayene ve tesellümünden sonra taşınır girişinin yapılması, yıl sonunda birimimizin genel demirbaş sayımlarının yapılması, demirbaş kayıtlarından düşülmesi gereken malzemelerin işlemlerinin yapılması, Başkanlığımız tarafından tahakkuk işlemleri yapılan birimlerin personellerinin her türlü özlük hakkı ile ilgili ödemeleri ve tahakkuk işlerinin gerçekleştirilmesi, Üniversitemiz resmi hizmet araçlarının yürütülmesi ve ortak alanların temizlikleri yürütülmesi işlemleri gerçekleştirmektedir.

Amaç:

Üniversitemizin bilinen kıt kaynaklarını etkin, verimli ve amacına uygun kullanmak için sürekli değişim, rekabet temeline dayalı kaynak kullanımı, şeffaflık ve çalışan ile dış müşteri memnuniyetini esas alan katılımcı bir yönetim anlayışı ile işinde uzman, yaratıcı ve yenilikçi elemanlarıyla, bünyesindeki hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için, insan, para ve malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlamaktır.

 

 


Ekleme tarihi: 13-01-2022 13:22:59 Güncellenme tarihi: 15-02-2024 13:25:15