İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI

Taşınır Kayıt ve Kontrol Birimi
ADI SOYADI UNVANI E-POSTA ADRESi TELEFON/DAHİLİ
Birol YAŞAR Şube Müdürü birolyasar@odu.edu.tr 0 (452) 226 52 25/2403
Hikmet YONAT Şef hikmetyonat@odu.edu.tr 0 (452) 226 52 25/2417
Selim ÇALIŞKAN Şef selimcaliskan@odu.edu.tr 0 (452) 226 52 25/2425
Musa GÜZELKAYA Sürekli İşçi musaguzelkaya@odu.edu.tr 0 (452) 226 52 25/2416

 

Görev Tanımları:

Başkanlığımız Taşınır Kayıt ve Kontrol Birimi; Üniversitemize alınan taşınırların kaydı, muhafazası ve dağıtımı ile taşınır yönetim hesabının verilmesi işlemlerini, Taşınır Mal Yönetmeliğine ve yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, birimlerden gelen talepler doğrultusunda dağıtımını yapmak, taşınır yönetim hesabını hazırlamakla görevli olup İdari ve Mali İşler Daire Başkanına karşı sorumludur.

1- Başkanlığımız bütçesinden satın alınan tüm taşınır malların; muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, giriş kayıtlarını yapmak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek,

2- Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, özellikleri nedeniyle kesin kabulleri belli bir dönem kullanıldıktan sonra yapılabilen sarf malzemeleri hariç olmak üzere, bunlann kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek,

3- Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtlan tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır mal yönetim hesap cetvellerini istenilmesi halinde konsolide görevlisine göndermek,

4- Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşmırlan ilgililere teslim etmek,

5- Taşınırlann yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak,

6- Tüketim malzemelerinin II. Düzey tüketim listesi ve Yıl sonu cetvellerini hazırlayarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına bildirmek,

7- Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek,

8- Ambar sayımım ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek,

9- Başkanlığımıza bağlı birimlerde kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulunduktan yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve yaptırmak,

10- Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak,

11- Kayıtlarını tuttuğu taşınırlann yönetim hesabım hazırlamak ve harcama yetkilisine sunulmak üzere taşınır kontrol yetkilisine teslim etmek,

12- Çeşitli kişi, kurum, şirket vb. tarafından Üniversitemize hibe edilen taşınırlara ait gerekli kayıt işlemlerini gerçekleştirmek,

13- Hurda komisyonu tarafından ekonomik ömrünü tamamlayarak hurdaya ayrılmasına karar verilen taşınırların, taşınır mal kayıtlarından düşürmek ve taşınırları hurdaya ayırmak,

14- Birimde yürütülen faaliyetlere ilişkin kurum içi ve kurum dışı yazışmaları hazırlamak ve birimle ilgili her türlü evrakı standart dosya düzenine göre dosyalamak ve arşive kaldırmak,

15- Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak,

 KBS TKYS GİRİŞ İŞLEMLERİ

  • Satınalma Girişleri
  • Kurumlar arası Devir Alma İşlemleri
  • Harcama birimleri arası Devir Alma İşlemleri

KBS TKYS ÇIKIŞ İŞLEMLERİ

  • Kayıttan düşme
  • Tüketim malzemeleri çıkış işlemleri.
  • Kurumlar arası devretme
  • Harcama birimleri arası devretme işlemi yapılmaktadır.

İlgili Mevzuat:

Taşınır Mal Yönetmeliği

Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik

Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği

Kamu İdarelerine ait Taşınmazların Kaydına İlişkin Yönetmelik

 

 


Ekleme tarihi: 28-11-2018 09:03:34 Güncellenme tarihi: 10-10-2024 09:04:06